Hygiënebulletin: “De kennis van alles wat ons gezond houdt”

SAMEN STERK

 

2020 is een bijzonder jaar. Voor iedereen. Een jaar waarin we geschiedenis schrijven. Met iedereen in de wereld. Ook zakelijk en zeker in de horecabranche. Daar waar voor hotels, restaurants en cafetaria’s begin dit jaar nog geen vuiltje aan de lucht leek, is inmiddels alles anders. Een daling van het omzetvolume van 30 a 40% door de gedwongen sluiting van horecagelegenheden, de internationale reisbeperkingen en het verbod op evenementen en bijeenkomsten. Al zijn de coronamaatregelen sinds 1 juni versoepeld, de ‘vrijheid’ wordt ervaren als een doorstart met de handrem erop en per 10 augustus is het in de horeca verplicht bezoekers  zich te registreren voor hetGGD bron- en contactonderzoek bij een positieve besmetting.

 

Veerkracht, creativiteit en ondernemerschap; de huidige tijd vergt dat op ongekende wijze. We helpen u daar heel graag bij. Niet uit pure commercie, maar op basis van partnerschap. Samen kijken naar nu, morgen en vooruit, samen bouwen en nadenken over tal van zaken waar ons team van MTS Euro Products u mogelijk mee kan en mag helpen. We realiseren ons dat een substantieel deel van bedrijfskosten in de horeca variabel is, inkoopkosten vormt daar 30% van, berekende het ING Economisch Bureau begin juli 2020. Laten we kijken hoe we u effectief en efficiënt kunnen helpen, hoe we u kunnen ontzorgen, hoe we bij kunnen dragen aan meer horecaplezier en hygiëneveiligheid. Voelt u zich vrij om ons te benaderen. Samen sterk!

 

Gerrit Malipaard
CEO MTS Euro Products B.V.

Hygiënisch handen drogen? hoe dan?

Handhygiëne heeft de wereld in z’n greep, we ervaren dat allemaal. Maar hoe krijgen we weer grip op ons leven? Een goede handhygiëne is de absolute basis, handdroging maakt daar een zeer belangrijk deel van uit. Dus hygiënisch handen drogen. Hoe dan?

Lees meer

Wie is jullie toiletmanager?

“De grootste ‘besmettingshaard’ in een horecabedrijf om het coronavirus op te lopen is, naar alle waarschijnlijkheid, de toiletgelegenheid. Bij een toiletbezoek zijn er gemiddeld 11 handcontactpunten van de gast: 4 deurklinken (twee deuren, binnen- en buitenklink), wc-bril, wc-rol, wc-rolhouder, wc-doortrekknop, wastafel, waskraan, zeepdispenser, handdoekdispenser etcetera.

Lees meer

Wat is de meest handige en hygiënische washroom inrichting?

Is een washroom, een toiletruimte met één of meer toiletten, een doolhof? Nee, je vindt er zeker je weg wel, maar je moet wel de juiste stappen volgen om hygiënisch en veilig een toiletruimte te gebruiken. Een optimale inrichting van een washroom leidt hierbij tot het beste hygiënische resultaat. Wat is de meest handige inrichting? En hoe vertaal je dat naar het #nieuwenormaal?

Lees meer

Vers bakkie koffie, verse toiletbril!

Na een strandwandeling of een uurtje shoppen in de stad ben je toe aan een kop koffie met overheerlijke appeltaart (met slagroom). Je stapt een gezellig tentje met selfservice binnen, maar de kopjes blijken op. Gelukkig staat er nog één kopje bij de koffiemachine, een gebruikte. Je plaatst hem onder de machine en drukt op start voor een vers bakje koffie. Getver?

Inderdaad, de meeste mensen vinden dit niet normaal en een heel vies idee. Zij vragen om een ander, schoon kopje of zouden het kopje eerst afwassen met heet water en afwasmiddel. En terecht, want het drinken uit een gebruikt kopje is niet geheel zonder gevaar. Al is de kans klein, je kunt het herpes-simplex-virus oplopen, veroorzaker van de koortslip. Of wat te denken van de ziekte van Pfeiffer? Zit je ook niet op te wachten. Maar los daarvan is het vooral een onsmakelijk idee om te drinken uit een willekeurig kopje dat al door iemand is gebruikt.

 

Gek genoeg gelden op het toilet heel andere normen en hygiënegewoontes: met z’n allen nemen we plaats op dezelfde toiletbril…

Lees meer

Hygiëne in de horeca is in 2020 nog belangrijker geworden dan voorheen

Horecagroothandel Renaud: “Mensen zijn zich nu veel meer bewust van hygiëne”

205 jaar, 6 generaties, 145 leveranciers, 60.000 producten en één wereldwijd omarmd paradepaardje – de 95 jaar oude en bewezen Renaud fritessnijder; dat is het familiebedrijf Renaud Delft Horecabenodigdheden in een notendop. Van kaasschaaf, garde en vergiet tot schoonmaakborstels, desinfectie en bedrijfsvrieskast, Renaud heeft alle benodigdheden voor horeca-ondernemingen. “De Z-vouw handdoekjes verkopen wij op dit moment het meest.” Maar Renaud is meer: een onsite en online cash & carry die Service echt met een hoofdletter S uitdraagt. Want als wij de trotse eigenaar Lennard Renaud spreken, heeft hij die nacht een vaatwasmachine bij een restaurant geïnstalleerd. “De machine was plotseling kapot gegaan, Lennard heeft het probleem voor die klant direct opgelost.”

Lees meer

Rob Bongenaar over hygiëne in horeca: “Er is een wereld te winnen. Juist nu meters maken”

“Het is vaak geen onwil maar onkunde. Je komt op plekken en zie, merk en denk je: ‘ze hebben het goed gedaan’, maar soms zie je dat de schoonmaak maar één keer per dag wordt uitgevoerd. Dat is te weinig, maak ook tussendoor schoon. Dan zie ik hoe onhygiënisch het is en ga ik met m’n ellenbogen naar buiten.” Rob Bongenaar was in het afgelopen decennium directeur van de branchevereniging voor de schoonmaak, OSB, en van Koninklijke Horeca Nederland. Twee werelden die juist nu door de corona-uitbraak nog meer samenkomen.

Lees meer

BLOG: Ben Gallucci van Italiaanse producent Celtex: “Andrà tutto bene”

“De afgelopen maanden waren stressvol en hartverscheurend, maar ik was een van de gelukkigen die door kon werken en genoeg buitenruimte tot z’n beschikking heeft. Dat houdt me bezig en zorgt voor afleiding. En niet te vergeten… Netflix. Vreemd genoeg leek mijn moeder te genieten van de extra huishoudelijke taken en al dat desinfecteren.” Ben Gallucci is sales specialist Export bij Industrie Celtex in Italië, producent van hygiënepapier en leverancier van MTS Euro Products.

Lees meer

Zes toiletinnovaties

Toiletinnovaties voor het kleinste kamertje kunnen soms groot(s) zijn. We hebben er zes geselecteerd, die COVID-19 proof zijn en bijdragen aan de gezondheid van de toiletbezoeker die in uw horecagelegenheid te gast is of die een duurzame(re) wereld nastreven.

Lees meer

Het coronavirus en de horecabranche

Door de opgedragen maatregelen vanuit de overheid is het voor elke horecaondernemer een enorme uitdaging om deze na te streven. Van het registreren van gasten i.c.m. de privacywet tot aan het handhaven van de 1,5 meter maatregel in een cafe of restaurant.

Op de hoogte blijven van alle maatregelen voor de horeca branche? Kijk op de website van het RIVM.

Lees meer